Monday, 26 June 2017

Sakit di lutut atau sendi anda... cuba cara ini?


Sakit di lutut dan sendi? Hilangkannya dalam sehari tanpa perlu suntikan!
Sama ada disebabkan oleh postur yang buruk, memakai kasut yang berkualiti rendah atau hanya laluan masa yang tidak dapat dielakkan, lutut sakit dan sendi adalah penyakit yang semakin mempengaruhi lebih ramai orang hari ini, di seluruh dunia.

Jenis penyakit ini boleh menjadi sangat sengit dan dengan itu mengelakkan pelaksanaan aktiviti harian tertentu, yang pada masa lalu kita dapat menjalankan dengan normal dan mudah.

Sekiranya anda mengalami sakit lutut dan sendi, atau mengetahui seseorang yang mengalami keadaan seperti itu, beri perhatian kepada ubat semulajadi berikut yang mengajar anda bagaimana untuk menghilangkan penyakit seperti ini.

Mengucapkan selamat tinggal kepada sakit lutut dan sendi dengan ramuan semulajadi yang kuat ini

Jangan lupa sama ada, kadang-kadang lutut sakit dan sendi biasanya disebabkan oleh keadaan seperti kelebihan berat badan atau obesity, jadi jika ini adalah kes kami, semua yang perlu dilakukan hanya memilih rawatan untuk menurunkan berat badan.

Sekiranya punca-punca penyakit seperti itu adalah yang lain, maka kami menawarkan keupayaan semula jadi yang hebat untuk merawat lutut dan sendi serta-merta dari hari ke hari!

Bahan-bahan:

-Secawan gandum dalam serpihan
Satu cawan 100% jus oren semulajadi
- Satu sudu kecil kayu manis
-1 cawan air
-Tuang cawan nanas, dicincang ke dalam kotak
-Setengah gelas dihancurkan buah badam
-Campur madu kecil untuk mempermanis

Proses:

1.Pimero mengambil periuk dan tempatkan oat dan air di dalamnya untuk memasak.

2. Apabila oat dimasak, matikan haba dan biarkan sejuk.

3.Strain penyediaan, dan tambahkan gandum dalam pengisar bersama-sama dengan bahan-bahan lain.

4.Blend dengan baik untuk mewujudkan smoothie homogen. Anda boleh menambah sedikit lagi air jika anda mendapati bahawa penyediaan terlalu tebal.

5.Konsums sejuk.

 kesakitan dan sendi lutut, akan menguatkan dan secara beransur-ansur memperbaiki tendon dan ligamen anda rosak.

Dikonsumsi setiap hari  menghilangkan lutut dan sendi yang sakit, dan kami memberi jaminan bahawa dalam beberapa hari Kesakitan anda akan berkurang, bahkan hilang!

Tuesday, 25 April 2017

Apa itu Xtransscell -Xtransscell memperbaiki kerosakan kepada sel-sel tubuh kita, tisu dan organ-organ yang lainnya




XTranssCeLL adalah makanan kesihatan yang sangat sesuai untuk manusia untuk kekal sihat pada abad ini. XTranssCeLL adalah produk makanan kesihatan yang dihasilkan dan dirangka berdasarkan alga biru-hijau, juga dikenali sebagai AphanizomenonFlosAquae (AFA). Kajian mendapati bahawa alga biru-hijau adalah hasil daripada letupan gunung berapi di kawasan Klamath, Oregon, Amerika Syarikat hampir 1400 tahun yang lalu. pengambilan AFA 1 hingga 5 gm sehari akan membantu membebaskan "IBU CELL" dan sel-sel baru dari sum-sum tulang amat diperlukan oleh tubuh



manusia dalam membantu untuk menjaga dan meningkatkan sistem imun badan secara semulajadi atau secara semula jadi. Kajian klinikal juga menunjukkan bahawa AFA akan menyokong sistem penyembuhan semulajadi badan di mana pembaikan dan pemulihan sel-sel, tisu dan organ-organ dalam badan yang rosak secara semulajadi atau ghaib. pengambilan XTranssCeLL3gm adalah pilihan yang terbaik pada abad ini dalam mengekalkan kesihatan. Doktor telah berjaya mengesan bahawa antara penyakit degeneratif yang berpunca daripada kerosakan kepada sel-sel, tisu dan organ-organ kita.

Tuesday, 21 February 2017

Apa itu Migrain?



1.Apa itu Migrain?

migrain ialah sakit kepala dengan berdenyut sakit yang biasanya lebih teruk pada sebelah kepala. Kesakitan sering teruk yang cukup untuk menjejaskan aktiviti harian dan boleh lepas dari empat jam untuk tiga hari jika tidak dirawat. Lebih daripada satu dalam 10 rakyat Amerika, termasuk satu di 6 wanita, mempunyai migrain, tetapi ramai telah diberitahu tersilap bahawa mereka mempunyai sinus atau ketegangan sakit kepala. Makanan, tekanan, dan hormon boleh menjadi pencetus migrain.


2.Gejala migrain

sakit berdenyut biasanya berlaku pada sebelah berhampiran dengan kuil-kuil, dahi, dan mata. Migrain boleh membuat anda sangat sensitif kepada cahaya, bunyi, atau melakukan senaman ringan, seperti mendaki tangga. Ramai orang mempunyai masalah loya, muntah-muntah, atau penglihatan. Kesakitan boleh melumpuhkan, memaksa orang untuk terlepas kerja atau aktiviti-aktiviti lain.



3.Migrain Dengan Aura

Kira-kira 20% daripada orang yang mengalami migrain akan mempunyai aura 20 minit hingga satu jam sebelum kesakitan. Mereka melihat lampu berkelip, garisan berombak, atau titik, atau mereka mungkin mempunyai penglihatan kabur atau bintik buta. Ini dipanggil "migrain klasik."



4.Tanda-tanda migrain Amaran

Sesetengah orang mungkin mempunyai perubahan dalam mood sebelum migrain bermula. Mereka boleh menjadi lebih yg dpt dirangsang atau cepat marah atau tertekan. Lain-lain boleh mengesan sensasi, seperti bau lucu atau rasa. Mereka mungkin berasa lebih letih, menguap kerap, atau ketegangan pengalaman otot. Lebih kurang 1 dalam 4 orang mengalami fasa prodrome ini, yang boleh berlaku seawal 24 jam sebelum sakit kepala.



5.Apa yang menyebabkan seorang Migrain?

Punca sebenar migrain masih tidak difahami dengan baik, tetapi masalah itu dianggap sebagai neurologi (berkaitan dengan sistem saraf). Adalah dipercayai bahawa bahan kimia otak, saluran darah dan saraf otak yang terlibat.



6.Lain lain punca migrain: Berkelip Lampu

Migrain boleh dicetuskan oleh beberapa sebab tertentu, seperti lampu kelipan. Ini boleh menjadi satu gambaran dari salji atau air atau dari mentol kalimantang atau skrin televisyen atau filem. Memakai cermin mata hitam polarisasi luar dan menggunakan cahaya spektrum lampu neon dalam boleh membantu.



7. Kemurungan dan Tekanan

Tekanan emosi adalah pencetus biasa migrain. Walaupun ia adalah mustahil untuk mengelakkan tekanan, senaman boleh membantu anda menampung. Tarik nafas dan menghembus nafas perlahan-lahan, membiarkan udara mengisi anda dan kemudian mengempiskan seperti belon. Sesetengah orang mendapati bahawa memikirkan adegan damai atau mendengar muzik kegemaran boleh membantu.



8.Minum kopi

Kekurangan makanan atau tidur Adalah penting bagi orang-orang yang terdedah kepada migrain mempunyai pola tetap makan dan tidur. Gula darah yang rendah daripada melangkau waktu makan boleh mencetuskan migrain. Makan terlalu banyak gula juga boleh menyebabkan kenaikan, maka "crash" gula dalam darah. Minum air sepanjang hari untuk mengelakkan dehidrasi dan tidur sekurang-kurangnya enam hingga lapan jam setiap malam



9.hormon Perubahan

Bagi kebanyakan wanita, migrain terikat kepada kitaran haid mereka, yang berlaku sama ada beberapa hari sebelum atau semasa tempoh mereka, apabila paras estrogen menurun. Sesetengah wanita boleh mendapat manfaat daripada anti-radang ubat sebelum sakit kepala mereka memulakan, atau kawalan kelahiran hormon seperti pil, patch, atau cincin. Orang lain mungkin tidak mempunyai manfaat atau lebih teruk lagi migrain dengan kawalan kelahiran hormon.



10.Sakit kepala hubungkait terhadap makanan

penghidap migrain sering melaporkan bahawa makanan tertentu mencetuskan sakit kepala mereka. penyebab biasa termasuk MSG, wain merah, keju, coklat, kicap, dan daging yang diproses. Walau bagaimanapun, kajian saintifik telah tidak disahkan apa-apa makanan tertentu sebagai migrain



Saturday, 21 January 2017

Penyakit kehilangan pendegaran telinga kita (Tinnitus)



Tinnitus adalah gejala pelbagai isu-isu kesihatan asas. Ia juga adalah satu keadaan yang sering wujud comorbidly (serentak, pada masa yang sama) dengan maladies kesihatan yang lain. Di bawah adalah senarai isu-isu kesihatan yang paling sering dikaitkan dengan tinnitus, dan yang paling sering dilaporkan sebagai keadaan comorbid oleh pesakit tinnitus.

Hubungan sebab akibat antara tinnitus dan setiap keadaan comorbid adalah berubah-ubah dan kompleks. Dalam keadaan tertentu keadaan comorbid itu sendiri punca utama tinnitus. Ini sudah pasti benar dengan kehilangan pendengaran dan Penyakit Meniere, di mana tinnitus adalah salah satu daripada beberapa gejala yang disebabkan oleh gangguan induk. Dalam sesetengah keadaan tinnitus boleh memburukkan lagi keadaan comorbid, seperti halnya dengan hyperacusis. Dan, dalam keadaan lain, tinnitus dan keadaan comorbid yang telah berkongsi sebab dan akibat. Ini nampaknya menjadi kes dengan isu-isu kesihatan tingkah laku, yang boleh menjadi produk tinnitus membebankan, tetapi turut merupakan punca ia.

Keadaan kesihatan yang berikut sering dikaitkan dengan tinnitus:

Hilang pendengaran

Kehilangan pendengaran adalah pemangkin utama untuk gejala tinnitus; ia adalah perkara biasa bagi pesakit untuk mengalami kedua-dua keadaan serentak. Prevalens kehilangan pendengaran comorbid dan tinnitus turun naik secara meluas. Salah satu projek penyelidikan besar menyatakan bahawa 56% daripada semua pesakit tinnitus melaporkan beberapa kehilangan pendengaran. Dalam kaji selidik 2014 keahlian ATA ini, 39% daripada responden berkata mereka mengalami kehilangan pendengaran. Walau bagaimanapun, ramai penyelidik dan doktor percaya bahawa tinnitus subjektif tidak boleh wujud tanpa beberapa kerugian sebelum pendengaran - walaupun kerugian itu tidak dapat dibezakan oleh pesakit. Jika benar, kelaziman yang dilaporkan kehilangan pendengaran dan tinnitus sempena teruk dilaporkan dengan tepat.

Penyakit Meniere

Kadang-kadang dipanggil hydrops endolymphatic, Penyakit Meniere adalah gangguan vestibular dalam telinga dalam yang boleh menjejaskan pendengaran dan keseimbangan. Pesakit yang sering serangan pengalaman Meniere gayat sederhana hingga teruk, bersama-sama dengan tinnitus sekali-sekala. Adalah dianggarkan bahawa kira-kira 0,02% daripada penduduk AS yang (615,000 individu) mempunyai Ménière's.1 3% daripada keahlian ATA dilaporkan didiagnos dengan masalah itu.

hyperacusis

Hyperacusis adalah tidak normal, kepekaan melampau kepada bunyi, termasuk bunyi alam sekitar biasa dibentangkan pada kelantangan biasa. Pesakit mengalami kesakitan fizikal pengalaman hyperacusis (bertentangan dengan kegusaran emosi) apabila terdedah kepada bunyi. Anggaran untuk kelaziman pelbagai hyperacusis 7,7-15% daripada penduduk. 12% ahli ATA melaporkan mempunyai tanda-tanda hyperacusis.

Misophonia

Juga dikenali sebagai sensitiviti bunyi terpilih, misophonia adalah reaksi emosi negatif yang tidak normal kepada bunyi tertentu. Pesakit dengan misophonia berasa marah yang melampau, jijik, atau takut terhadap pilih bunyi. Mereka sering mungkin mempunyai reaksi sama dengan rangsangan visual tertentu. Prevalens misophonia pada tahap penduduk tidak diketahui, tetapi ia dianggarkan bahawa 4-5% daripada pesakit tinnitus mengalami beberapa bentuk keadaan. Kurang daripada 1% daripada ATA ahli sendiri dikenal pasti mempunyai misophonia.

Phonophobia

Phonophobia adalah tindak balas emosi yang takut khusus untuk bunyi yang kuat. Prevalens phonophobia, di dalam penduduk umum dan penduduk tinnitus, tidak diketahui.

Kemurungan dan Kebimbangan

isu-isu psikiatri boleh menjadi faktor yang menyumbang kepada membebankan tinnitus dan akibat daripada tinnitus membebankan. gejala tinnitus sering menjana perasaan putus asa dan kebimbangan bagi kebanyakan pesakit. Anggaran semasa menunjukkan bahawa 48-78% daripada pesakit dengan tinnitus yang teruk juga mengalami kemurungan, kebimbangan atau beberapa gangguan tingkah laku lain. 13% daripada keahlian ATA diri dikenal pasti sebagai didiagnos dengan masalah kesihatan mental. Pada masa yang sama, yang sedia ada keadaan sifat boleh membuat ia lebih berkemungkinan bahawa pesakit akan mengalami tinnitus sebagai syarat membebankan. Sebagai contoh, satu kajian penduduk yang besar menegaskan bahawa orang-orang dengan gangguan keresahan umum hampir 7 kali lebih berkemungkinan untuk mengalami kronik, tinnitus membebankan.

Syarat Vestibular lain

Sistem vestibular, yang menguruskan kira-kira dan orientasi ruang, berkait rapat dengan sistem pendengaran, yang mengawal fungsi pendengaran. Beberapa struktur dalam telinga dalam memainkan peranan penting dalam kedua-dua sistem deria. Oleh itu, kerosakan pada satu sistem (seperti yang dibuktikan oleh tinnitus) sering dicerminkan oleh keadaan vestibular berhubung kait.

Saya mengesyorkan cuba dengar atau download bunyian ini di web ini  sebagai perobatan telinga anda

Tuesday, 24 May 2016

Kebaikan Buah Lemon



Lemon mengandungi asid citric, Calsium, Magnesium, Vitamin C, Bioflavonoids, pectin dan limonene yang meningkatkan tahap imun sistem kita dan melawan sebarang jangkitan.
Jom kita korek apakah rahsia Lemon, si kuning yang menawan ini?

Kebaikan Minum Air Lemon Setiap Pagi

Berikut adalah 12 kebaikan dan faedah Air Lemon kepada kita:

1. Minum air lemon sebaik sahaja bangun tidur boleh melegakan dan mengelakkan masalah penghadaman seperti kembung perut, gastrik dan pedih ulu hati.

2. Lemon bersifat antiseptik dan mempunyai kesan ‘pembersihan’ yang baik kepada hati, buah pinggang dan darah. Hati kita bekerja untuk perkumuhan dan penapis, apabila ia dibersihkan, kita akan merasa lebih bertenaga dan bersemangat untuk membuat kerja.

3. Minum air lemon pada waktu pagi memberi bekalan vitamin C semulajadi yang baik untuk kita. Ia juga memberi folate dan minerals seperti potassium, kalsium dan magnesium untuk tubuh.

4. Kandungan mineral yang tinggi dalam lemon menyebabkan ia boleh bersifat alkali dan membuang asid dalam badan.

5. Air lemon membantu dalam perkumuhan dan mengelakkan sembelit atau cirit-birit.

6. Minum Air Lemon boleh meningkatkan kesihatan kulit. Kandungan Vitamin C dalam lemon boleh membantu memperbaiki masalah kulit, lemon juga bersifat membersih, antibiotik dan antioksidan yang lebih penting untuk kulit.

7. Limonoid glucosides adalah sejenis flavonoid yang ada dalam lemon, kajian mendapati ia ada ciri-ciri anti-karsinogik yang boleh membantu mengelak barah.

8. Air Lemon membantu hati menghasilkan lebih hempedu yang membantu menghadam lemak degil.

9. Ciri-ciri antibakteria yang terdapat pada lemon boleh membantu merawat sakit tekak. Jika anda mengalami sakit tekak, minum seteguk air lemon dalam beberapa jam.

10. Air lemon boleh membantu mengurangkan mukus atau lendir dan kahak yang terhasil dalam badan.

11. Terdapat banyak sumber yang mengaitkan faedah dan kelebihan air lemon dalam membakar lemak dan membantu untuk kurus.

12. Air Lemon adalah sumber paling baik dalam menghilangkan bau mulut di awal pagi. Ia mengandungi ciri-ciri antioksida dan antibiotik yang juga boleh membantu mengurangkan bau badan.

Lain-Lain Keistimewaan Lemon:

Menghilangkan acne

Lemon mengandungi citric acid yang sangat berkesan dalam merawat acne. Vitamin C yang dijumpai dalam lemon ini adalah sangat penting untuk kulit yang sihat dan bersinar

Caranya:

Dengan menggunakan jari atau cotton ball tu, letakkan sedikit jus lemon ke tempat acne tu dan biarkan semalaman. Bilas pada esok pagi. Mula-mula memang rasa pedih tapi bila dah selalu buat dah tak rasa apa

Campurkan satu bahagian lemon yang telah diperah dengan satu bahagian madu. Letakkan campuran ini dikawasan acne tersebut dan biarkan sekurang-kurangnya setengah jam. Bilas dengan air. Lakukan dua kali sehari (satu awal pagi, satu lagi malam)

Tapi kalau acne ni dah teruk atau ada luka, mintak nasihat dari doctor sebelum memulakan rawatan ye.

Menghilangkan rasa takut dan cemas

Kajian membuktikan lemon balm mempunyai effect menenangkan dan seterusnya boleh menghilangkan keletihan, kelesuan, penat, pening, rasa cemas, takut dan stress.

Lemon oil juga dipercayai dapat meningkatkan konsentrasi dan kepekaan. Sebab tu lah banyak kita jumpa air freshner berbau lemon kan?

Caranya:

Kalau stress, percikkan beberapa titisan lemon balm essential oil atas sapu tangan dan hidu.

Tiada lagi ulser mulut (saya panggil mata ikan, HEHE)

Sifat antibacteria dan antiviral lemon dapat mempercepatkan penyembuhan ulser mulut ni

Caranya:

Campurkan lemon yang telah diperah dengan air suam dan kumur dengan solution ni at least 3 kali sehari. Mula-mula memang rasa pedih tapi lama-kelaman nanti dah tak rasa apa
Bye-bye demam

Selain dari rawatan demam yang pernah saya kongsikan sebelum ini, ada cara lain untuk merawat demam bagi orang dewasa.

Caranya:

Campurkan sebiji perahan lemon dengan secawan air panas yang telah dicampur madu. habiskan pada waktu tu jugak, tak perlu simpan-simpan.

Minum setiap 2jam sehingga demam tiada lagi!

Selesema dan Sakit Tekak

Bila kita selesema ni, lemon sangat membantu sebab ia boleh merawat secara dalaman dengan membekalkan Vitamin C yang diperlukan kepada sel pertahanan badan dan secara luaran melalui sifat antiviralnya untuk membunuh virus pada mucous (kahak/hingus) dalam hidung dan tekak

Caranya:

Campurkan sebiji lemon yang telah diperah dengan air suam dan minum setiap 2jam
Sekiranya sakit tekak, tambahkan 1 sudu kecil garam laut (5ml) ke dalam 1 cawan air suam dan 1 biji perahan lemon. Berkumur sampai ke tekak 3 kali sehari selama 1 minit untuk setiap sesi.

Kalau ada tonsil, berkumur setiap 2 jam sekali selama 30saat dengan sebiji perahan lemon. Dongak sedikit bagi membolehkan sifat antibac dan antiviral lemon ni bertindak pada tekak. Lepas tu telan la jus ni untuk membolehkan sifatnya yang boleh boost immune sistem ni pulak bertindak dalam badan

Merawat kutil dan ketuat (corn and calluses)

Caranya:

Letakkan potongan lemon setebal 5mm pada kutil dan balut dengan kemas.
Biarkan semalaman.
Sapukan kawasan yang dijangkiti dengan lemon essential oil yang pekat dan belum dicairkan juga membantu proses penyembuhan.
Sapu dengan cotton ball atau Q-tip untuk mengelakkan dari terkena kawasan yang tidak dijangkiti.
Merawat Eczema

Lemon Wrap mungkin dapat membantu anda yang terkena jangkitan kulit

Caranya:
Tambahkan 8 titik lemon essential oil kepada 1 cawan (250ml) air suam and 1 sudu besar (15ml) madu. Madu juga mempunyai kesan anti radang dan menguatkan lagi healing power of lemon tadi

Rendamkan kain ke dalam campuran tadi, perah, dan letak kain tu di kawasan jangkitan selama 15 minit, 2 ke 3 kali sehari

Bukan sahaja mengurangkan jangkitan, malah mengurangkan perasaan ingin menggaru.

Merawat Keletihan

Sekiranya kita letih sangat-sangat, especially kepada world traveller.

Caranya:

Cucuk lemon dengan straw dan sedut je. Ini boleh menjadi ubat dan pada masa yang sama sebagai refreshment
Tambahkan lemon pada air minum biasa, ia boleh menjadi antiseptic dan mengelakkan penyakit akibat allergy pada sumber air minum yang berbeza-beza
Lemon oil juga boleh merangsang brain activity. Jadi bila rasa letih, tambahkan 4 titik lemon oil kepada bekas aromatherapy yang telah diisi air
Ataupun minum segelas air lemon selang beberapa jam

Hypertension

Bawang putih, bawang merah dan lemon apabila bergabung boleh melawan hypertension.

Caranya:

Tambahkan 3 crushed bawang putih dan 1 chopped onion kepada 1liter susu rendah lemak ataupon susu soya
Reneh atas api selama 5 minit
Tapiskan dan sejukkan
Tambahkan 3 biji perahan lemon dan minum sepanjang hari
Dan sekiranya ada penghidap kolestrol tinggi, kuasa pectin yang ada dalam lemon boleh merendahkan kolestrol, InsyaAllah

Melegakan sengatan serangga berbisa

Caranya:

Sekiranya penyengat masih ada, amik tweezer dan tarik dia.
Urut di tempat yang terkena gigitan tu dengan 1 atau 2 titis lemon oil, campurkan dengan 1sudu sudu kecil madu

Untuk buat insect repellent, tambahkan 20 titis lemon oil kepada 1 cawan (250ml) air dan spray ke udara. Dah la berbau wangi, siap boleh halau serangga lagi

Ataupon boleh juga rendam cotton ball dalam lemon oil dan letak je dalam bilik
Sekiranya nak buat aktiviti di luar rumah, boleh sapukan kulit yang tak ditutupi baju dengan lemon oil ataupon boleh sapukan dengan 1/2 oz sunflower oil yang telah dicampurkan dengan 10 titisan lemon oil

Menidurkan Insomnia

Kajian menunjukkan lemon balm yang digabungkan dengan beberapa calming herbs seperti chamomile dapat mengurangkan keresahan dan membantu untuk tidur.

Dalam kajian ini 18 orang volunteers menerima 2 single dosage lemon balm extract ( 300mg dan 600mg) selama 7 hari. 600mg dose of lemonbalm meningkatkan mood dan meningkatkan ketenagan dan kepekaan

Menyelamatkan perut

Setiap kali makan, minumlah sebiji lemon yang diperah kedalam air suam.
Asid pada lemon akan merangsang penghasilan asid dalam perut dan aktiviti otot perut
Selamat tinggal Varicose Vein!

Caranya:

Tambah 6 titis lemon oil kepada 50ml wheat germ oil, 2 titis cypress dan 2 titis juniper oil
Gunakan campuran ini setiap hari untuk mengurut kaki dari bawah ke atas, in the direction of the heart

Untuk mandian yang menyegarkan urat dan badan, campurkan 8 titisan lemon oil kedalam air mandian yang suam. Tambahkan juga 4 titisan cypress oil yang di blend dengan 1 sudu besar (15ml) madu. Berendam selama 15 minit. dah sudah tu jangan lap badan tapi tekap-tekap je badan tu dengan tuala.

Menghilangkan kesakitan

Amalkan meminum sebiji lemon yang diperah kedalam air suam 3 kali sehari. Sekiranya sakit yang teruk, letak 2 biji lemon untuk minuman 3 kali sehari

Lemon oil mempunyai sifat melegakan kesakitan. Jadi untuk mengurangkan kesakitan, urutlah dibahagian yang sakit itu dengan beberapa titisan lemon oil dicampur dengan 1 sudu besar (15ml) jojoba oil

Menghilangkan nafas berbau!

Lemon boleh membantu menyegarkan nafas terutamanya selepas makan, ataupon selepas merokok ataupon air liur yang tak cukup ke.

Caranya:

Berkumur dengan sebiji perahan lemon yang dicampur dengan segelas air suam
Ataupon kunyah lemon slice setiap kali lepas makan.

P/s: Terima kasih sudi membaca & share. Jangan lupa tag nama kekawan uollss dalam komen.

Thursday, 31 March 2016

Bagaimana cara untuk membuat Viagra anda sendiri di rumah anda?



Saintis Itali menjelaskan bahawa jus tembikai adalah dengan sendirinya suatu "Viagra semula jadi" yang membantu libido meningkat di kalangan lelaki yang mempunyai ringan disfungsi erektil sederhana. Satu kajian baru-baru ini yang disiarkan dalam jurnal "Urology" menunjukkan bahawa citrulline - yang boleh didapati dalam tembikai, mewakili asid amino dengan keupayaan yang luar biasa untuk meningkatkan aliran darah, walaupun pada zakar tanpa kesan sampingan yang Viagra memiliki.



tembikai mempunyai jumlah besar vitamin C dan terdiri daripada 92% air. Ia mengandungi hanya 71 kalori setiap hidangan dan makanan yang sesuai untuk mereka yang ingin menurunkan berat badan dan kepada mereka yang menghadapi masalah mati pucuk.Selain itu, kami membentangkan anda satu resipi untuk penyediaan Viagra semulajadi.



bahan-bahan:

    ¼ tembikai
    1 lemon
    1 delima

penyediaan:

Masukkan semua bahan ke dalam pengisar dan campuran mereka dengan baik. Tuangkan campuran ke dalam botol dan simpan dalam peti sejuk.

Thursday, 3 March 2016

Peredaran darah yang tak betul, Seperti Kaki dan Tangan ? Berikut adalah Apa yang Boleh Anda lakukan untuk menyelesaikan masalah ini!



Peredaran darah yang lemah juga dikenali sebagai pembunuh senyap dan ia boleh muncul kerana banyak faktor yang berbeza, termasuk aktiviti miskin fizikal, tekanan darah tinggi, kencing manis, aterosklerosis, merokok dan penyalahgunaan dadah, atau darah beku. Tanda-tanda biasanya terjadi di masa dan oleh itu anda perlu belajar bagaimana untuk mengenali mereka pada masa. Jika anda sudah mempunyai masalah dengan peredaran darah, di sini anda boleh mencari beberapa ubat semula jadi yang berkesan boleh menyelesaikan masalah ini.bawang putihBawang putih mempunyai manfaat kesihatan yang tidak terkira banyaknya. Ia mempunyai keupayaan untuk meningkatkan aliran darah, mencegah darah tersumbat, dan tekanan darah tinggi. Malah, bawang putih amat berkhasiat untuk sebarang masalah kardiovaskular, menurut satu kajian yang diterbitkan pada tahun 2006, dalam "The Journal of Nutrition". Di samping itu, ia menghalang plak pembentukan pada arteri yang mengurangkan risiko aterosklerosis.Air putihPenghidratan yang betul adalah penting untuk kesihatan anda. Air meningkatkan bekalan nutrien kepada sel-sel badan dan meningkatkan penghadaman. Selain itu, ia menggalakkan pergerakan usus biasa. Orang yang kerap bersenam perlu meningkatkan pengambilan air setiap hari mereka untuk menjaga tubuh mereka dengan betul terhidrat. Pakar pemakanan mengesyorkan memakan 1.5- liter air untuk orang dewasa pada setiap hari.HaliaHalia juga sangat bermanfaat untuk peredaran darah. Pengambilan halia menghalang pembentukan darah beku, mengurangkan risiko penyakit kardiovaskular. Ginger kaya dengan zingerone dan gingerols yang mempunyai kesan pemanasan pada badan. Oleh itu, ia dapat dengan ketara meningkatkan peredaran darah anda.

Serbuk cili merahcili merah mengandungi bahan aktif yang dikenali sebagai capsaicin. Sebatian semulajadi merangsang aliran darah melalui organ-organ dan seluruh badan. Selain itu, ia menguatkan dinding kapilari dan arteri. Selain itu, ia mempunyai keupayaan untuk melegakan tanda-tanda aliran darah yang lemah, termasuk kaki sejuk, sakit kepala, sensasi kesemutan di kaki, dan kesakitan.minyak pati daripada halia, kayu manis 


Minyak pati mengembangkan kapilari dan membenarkan aliran darah terus ke permukaan kulit anda. Selain itu, bahan-bahan dari minyak pati mempunyai kesan termogenik di seluruh badan. Walau bagaimanapun, sentiasa membaca arahan pada label sebelum menggunakan minyak untuk urutan.Ginko BilobaHerba ini ketara boleh meningkatkan aliran darah di dalam otak dan di seluruh badan. Oleh itu, ia boleh meningkatkan daya ingatan dan penumpuan. Ginko biloba boleh didapati dalam bentuk pil dan kapsul.Minyak ikanMinyak ikan juga sangat bermanfaat untuk meningkatkan aliran darah. Ia membantu badan menghapuskan deposit lemak pada dinding arteri, yang mengakibatkan peredaran darah yang lebih baik. Selain itu, minyak ikan meningkatkan tahap kolesterol baik (HDL) dalam badan. Anda boleh mengambil ia dalam bentuk makanan tambahan atau dengan memakan ikan sekurang-kurangnya seminggu sekali.Kacang kudaKuda chestnut kaya dengan Escin atau Aescin yang menguatkan dinding kapilari dan mengurangkan keradangan.

Sunday, 28 February 2016

Proteolytic - Formula Kekuatan Klinikal untuk Meningkatkan peredaran darah dan Mengurangkan Keradangan Kronik




memulihkan peredaran darah yang sihat dan keradangan menormalkan, saya menggalakkan anda untuk mempertimbangkan ini gabungan gred profesional Proteolytic Enzim.

Ini campuran khas enzim direka untuk menggalakkan:


  • pembersihan darah
  •  
  • peredaran darah yang optimum
  •  
  • Tekanan darah yang normal
  •  
  • tindak balas keradangan Normal
  •  

  1. tindak balas imun yang normal

Dalam ujian ini gabungan gred profesional enzim dengan pelanggan pilih sepanjang tahun lalu, saya telah mendapati ia menjadi amat berguna dalam merawat syarat-syarat berikut:

  • Arthritis (penyakit sendi degeneratif, juga dikenali sebagai osteoartritis)
  •  
  • Keradangan kronik dalam otot, tendon, dan ligamen
  •  
  • kejang kaki yang disebabkan oleh peredaran darah yang lemah
  •  
  • jari tangan dan kaki kronik sejuk, termasuk Sindrom Raynaud
  •  
  • senak kronik, ditandai dengan pengeluaran gas yang berlebihan dan ketidakselesaan perut
  •  
  • Kebanyakan peringkat fibrosis, fibrosis paru-paru terutamanya
  •  
Tekanan darah tinggi

Semua keadaan kesihatan yang disertai oleh keradangan boleh dikaitkan secara objektif ditandai dengan dua ujian darah: ESR - pendek untuk kadar pemendapan eritrosit, dan CRP - penanda yang lebih sensitif dan tepat untuk keradangan, dan pendek untuk Protein C-reaktif.

formula Proteolytic Enzim kami dengan selamat dan berkesan menormalkan keradangan di dalam badan kerana ia menggalakkan peredaran darah yang optimum dan pembersihan darah - normalisasi ini dalam keradangan boleh dikaitkan secara objektif ditanda dengan menguji tahap Protein C-reaktif sebelum dan selepas mengambil formula ini untuk tempoh perbicaraan yang adil - dalam kebanyakan kes, saya cadangkan tiga hingga enam bulan sebagai tempoh percubaan.

Keberkesanan gabungan Proteolytic Enzim ini terletak terutamanya dalam keupayaannya untuk pecahan bahan yang dipanggil fibrin, yang merupakan bahan yang dihasilkan oleh badan anda setiap kali anda perlu membuat dan meletakkan tisu parut.

Fibrin merupakan komponen utama tisu parut yang dicipta apabila badan anda untuk menyembuhkan kawasan yang cedera.

Dalam beberapa kes, seperti buku lali yang teruk terseliuh, beberapa jumlah tisu parut yang baik untuk menggalakkan kestabilan, tetapi dalam kebanyakan kes, terutamanya yang melibatkan otot-otot dan organ-organ anda seperti jantung dan paru-paru anda, anda tidak mahu fibrin berlebihan yang ditetapkan.

Anda tidak mahu keradangan berlaku apabila terdapat kecederaan pada saluran darah atau mana-mana tisu lain, kerana keradangan adalah penting untuk pembaikan yang betul tisu yang cedera, tetapi anda ingin keradangan berlaku dalam cara yang terkawal dan cekap - ini adalah apa Proteolytic Enzim kami gabungan direka untuk memudahkan.

Berikut adalah senarai enzim yang termasuk dalam formula Proteolytic Enzim kami:

  • Nattokinase - enzim fibrin mencerna ini sering digunakan untuk:
  •  
  • Menghapuskan jumlah luaran fibrin daripada badan
  •  
  • Menggalakkan kelikatan darah yang normal (tekstur darah dan aliran)
  •  
  • Menggalakkan kesihatan kardiovaskular yang baik secara keseluruhan
  •  
  • Serrapeptase (Serratiopeptidase) - enzim protein mencerna ini sering digunakan untuk:
  •  
  • Aktifkan plasmin, enzim yang berlaku secara semula jadi di dalam badan yang membantu untuk memecahkan fibrin
  •  
  • Menggalakkan pemulihan otot selepas aktiviti fizikal yang kuat atau kecederaan
  •  
  • tenaga Boost
  •  
  • Ubiquinone (Pharmaceutical Gred Co-Q10) - koenzim ini sering digunakan untuk:
  •  
  • Memudahkan tenaga (ATP) pengeluaran
  •  
  • Mengurangkan percambahan radikal bebas
  •  
  • Menggalakkan penyelenggaraan fungsi kardiovaskular normal
  •  
  • Amla - diperoleh daripada gooseberries, enzim ini dipercayai:
  •  
  • Menyediakan nada yang sihat kepada sistem saraf
  • Bromelain - enzim protein mencerna ini berasal dari nanas dan dipercayai:
  •  
  • Menggalakkan kulit yang sihat dan sistem imun yang sihat
  • Papain - ini juga merupakan enzim protein penghadaman yang sering digunakan untuk:
  •  
  • Mengurangkan kembung dan menggalakkan penghadaman yang baik
  •  
  • Memudahkan pemulihan daripada kesan lebam dan kecederaan tisu lain
  •  
  • Rutin - komponen ini flavonoid daripada kompleks vitamin C dipercayai:
  •  
  • Menggalakkan saluran darah yang sihat
  •  
  • Mengekalkan kekuatan tisu penghubung di seluruh badan (tulang, gigi, kapilari)
  •  
  • Magnesium - ini koenzim / mineral diketahui:
  •  
  • Membantu membina dan mengekalkan gigi dan gusi yang sihat
  •  
  • Menggalakkan tekanan darah yang normal
  •  
  • Menggalakkan kesihatan kardiovaskular yang baik secara keseluruhan

Semua ini komponen formula Proteolytic Enzim kami berasal dari sayur-sayuran atau sumber mikrob, dan berhati-hati diambil untuk memastikan ketulenan yang optimum dan potensi setiap kelompok.

Beberapa ciri-ciri yang penting di dalam formula Proteolytic Enzim kami:

Tidak meletakkan beban kepada organ-organ pencernaan. Malah, enzim penghadaman yang termasuk dalam formula ini sering memainkan peranan penting dalam meningkatkan penghadaman protein, karbohidrat, dan lemak.

Bukan toxic- tidak meletakkan tekanan kepada hati anda seperti kebanyakan preskripsi dan over-the-kaunter ubat lakukan.

Sesuai untuk vegan.

Juga mengandungi protease dan lipase, enzim yang membantu mencerna protein dan lemak.

Kebanyakan enzim formula mengandungi kira-kira 1,000 hingga 2,000 unit fibrinolytic (FU ini). formula kami menyediakan per 15,000 FU ini berkhidmat, dan potensi dijamin sekurang-kurangnya dua tahun.


enzim proteolitik kami kini terkandung dalam "Asid Armor" kapsul. kapsul asid Armor direka untuk memecahkan perlahan-lahan, membolehkan untuk keluaran yang lebih terkawal kandungan kapsul itu. Ini kapsul baru menawarkan perlindungan daripada pH berasid perut tanpa menggunakan bahan kimia yang berbahaya seperti yang terdapat dalam lapisan perut. kapsul asid Armor mempunyai komponen ditambah; tindakan mereka adalah hasil daripada reka bentuk lebih bijak. Kapsul mengandungi lebih tebal dan kuat sayuran selulosa di samping mengunci mekanisme yang sesuai yang lebih ketat, untuk mengelakkan kebocoran pramatang kandungan kapsul itu.

Walaupun diketahui bahawa enzim tertentu secara perlahan-lahan akan kehilangan potensi mereka dari masa ke masa apabila diperkenalkan kepada asid, ia adalah satu mitos bahawa enzim ini hanya "mati" sebaik sahaja mereka datang ke dalam hubungan dengan asid. Haiwan berasal enzim yang diekstrak daripada pankreas, dan dikeluarkan di bawah perut. Enzim ini tidak secara semulajadi bersentuhan dengan persekitaran berasid perut berdasarkan haiwan anatomi make-up. Mengetahui hakikat ini, ia masuk akal mengapa syarikat-syarikat yang mengeluarkan produk yang menggunakan enzim-enzim haiwan berasal melindungi mereka dengan lapisan perut. Walau bagaimanapun, masa telah berubah dan ia kini dikenali bahawa banyak enzim terbaik suplemen manusia berasal daripada sumber mikrob dan sayur-sayuran (buah-buahan) yang tidak hampir sama terdedah kepada asid seperti yang terdahulu haiwan yang diperolehi mereka.

Satu kapsul diambil semasa perut kosong akan datang ke dalam hubungan dengan persekitaran berasid dengan sedikit asid berdiri, dan akan melalui persekitaran berasid ini dalam masa 20 minit. Ini jangka masa pendek adalah perkara remeh berdasarkan fakta bahawa kapsul sayur-sayuran biasa mengambil mana-mana dari 10-20 minit untuk memecahkan dalam persekitaran ini, meninggalkan enzim dalam asid untuk hanya tempoh yang singkat, jika ada. Terdapat situasi tentu di mana kapsul tidak meninggalkan perut untuk jangka masa yang lebih panjang, itulah sebabnya kami kini menggunakan kapsul Acid Armor.

Apa yang membuatkan Acid Armor berbeza daripada lapisan perut?

kapsul asid Armor telah diwujudkan dengan fisiologi manusia dalam fikiran yang bertentangan dengan ujian makmal. Phthalates (plastik) adalah bahan kimia yang biasa digunakan dalam proses salutan perut. FDA telah dianggap kebanyakan bahan kimia sebagai selamat untuk kegunaan manusia, tetapi penggunaannya dalam mainan pembuatan dan barangan plastik yang lain adalah diharamkan di Kesatuan Eropah, Mexico dan China. Jika mereka dilarang daripada proses pembuatan mainan kerana laporan bahawa mereka mungkin mempunyai kesan yang tidak sihat kepada manusia, ia seolah-olah agak jelas bahawa meminum mereka akan membawa kepada hasil yang sama. lapisan perut diuji untuk keupayaan mereka untuk menahan asid berjam-jam, walaupun purata masa yang diperlukan untuk lulus melalui perut berasid apabila kosong ialah antara 20-45 minit. kapsul asid Armor direka untuk memecahkan perlahan-lahan, tetapi masih melepaskan dalam duodenum, yang terletak secara langsung di bawah perut. Ini mewujudkan tempoh penyerapan dipertingkatkan sementara masih menyediakan perlindungan yang mencukupi untuk memaksimumkan potensi. Satu kapsul sayur-sayuran selulosa biasa akan memecahkan ketika masih di dalam perut, manakala kapsul Acid Armor direka untuk memecahkan cepat turun selepas perut dikosongkan.

Sesetengah produk menggunakan enterik bersalut serbuk, yang boleh mengandungi bahan kimia berbahaya yang sama seperti yang digunakan untuk kapsul kot dan tablet. Dengan hanya salutan enzim tertentu atau bahan lain, komponen lain produk dibiarkan terdedah kepada keadaan berasid yang sama mereka menuntut untuk melindungi yang lain dari selepas kapsul tidak dilindungi rosak. Daripada selektif memilih yang enzim untuk melindungi, kapsul Acid perisai melindungi seluruh kandungannya.

Wednesday, 24 February 2016

Gejala Tanda-tanda Toksin dalam badan anda





Udara yang tercemar adalah masalah yang serius dalam dunia hari ini. Banyak toksin memasuki badan kita, yang boleh menyebabkan masalah kesihatan yang serius. Juga makanan yang kita makan hari ini mengandungi bahan tambahan, dan ia mengandungi jumlah mungkin kecil toksin, tetapi memakan mereka setiap hari untuk tempoh masa yang panjang, boleh menyebabkan masalah kesihatan yang serius.

Apabila tubuh badan kita dipenuhi dengan toksin ia mula memberi amaran kepada kita, tetapi dalam kebanyakan kes, tanda-tanda diabaikan. Rasa letih dan tidak mempunyai tenaga pada siang hari, sakit kepala, peningkatan kepekaan bau, keletihan dan sakit tidak diambil serius.
Jadi, jika anda melihat beberapa tanda-tanda berikut, jangan mengabaikan mereka, kerana badan anda sedang cuba untuk memberi amaran kepada anda tentang toksin dalam badan anda.


 1.Masaalah berat badan

Apakah yang boleh menyebabkan keadaan huru-hara yang cukup baik dengan kelenjar adalah kuantiti besar toksin. Ia amat sukar untuk membakar kilogram, tetapi jika kilogram yang anda mempunyai sebelum memulakan bersenam dan makan yang sihat adalah masih sama, maka masalah anda adalah hormon. Untuk membuat keseimbangan hormon normal, tubuh anda memerlukan detox lengkap.

2. Nafas berbau

Jika anda melakukan kebersihan mulut yang biasa setiap hari, tetapi anda masih mempunyai nafas berbau, maka ia adalah jadi mungkin kerana anda mempunyai masalah penghadaman dan ia adalah satu tanda bahawa anda telah meningkat toksin dalam badan anda.

3. keletihan

Adakah anda bangun letih pada waktu pagi, apabila anda tidur kerap pada waktu malam? Adakah ia sukar bagi anda untuk membuat ia sepanjang hari? Jika anda melihat sesuatu seperti ini, tidak mengendahkannya, kerana badan anda sedang cuba untuk memusnahkan semua toksin di dalam. Cara terbaik untuk mengelakkan ini adalah untuk mula makan lebih buah-buahan dan sayur-sayuran, dan minum lebih banyak air. Dan untuk kesihatan yang lebih baik, elakkan gula dan kafein.

4.sakit Otot

Anda tidak boleh melatih latihan sama dari hari-hari sebelumnya? Anda merasa sakit di dalam otot tanpa apa-apa latihan? Sebabnya adalah toksin yang berada di dalam badan anda.

5. Sembelit

Akibat sembelit juga dengan sakit kepala dan keletihan. Apabila kita mempunyai masalah sembelit, toksin kekal dalam sistem pencernaan yang menyebabkan kesan negatif. Toksin yang dijamin jika pemakanan anda dipenuhi dengan bahan kimia dan racun perosak.


6.perubahan  Kulit

Jerawat boleh muncul sebagai kesan crèmes yang berbeza dan losyen tetapi psoriasis dan ekzema tidak boleh diabaikan kerana mereka hanya muncul apabila organisma sedang berjuang dengan toksin.


7. Peningkatan sensitiviti bau

Jika anda perhatikan betul-betul sakit kepala selepas anda merasakan bau yang kuat, maka satu-satunya masalah adalah toksin dalam badan anda.

Anda boleh menyelesaikan masalah di atas dengan cara yang sangat mudah. Berikut adalah beberapa tips:

Apakah yang dapat membantu untuk menghilangkan toksin


  1. minum banyak air putih.
  2. Bersenam membantu dengan peredaran dan ia membantu untuk menghilangkan toksin.
  3. Cuba untuk bersenam sekurang-kurangnya 30 minit setiap hari.
  4. ketumbar atau pasli teh
  5. Berus lidah anda, semasa memberus gigi
  6. Yogurt, adalah pemakanan anda perlukan
  7. menyedut dan menghembus nafas banyak setiap pagi hari
  8. Gunakan produk tanpa sebarang bahan kimia, yang pada asas semula jadi
  9. Makan makanan sering organik kerana ia adalah lebih sihat.

Tuesday, 10 November 2015

Petua atau amalan tradisional untuk mengatasi masalah jantung tersumbat.




Bahan utk membuat jus utk jantung yg tersumbat :

1. 1kg lemon : ambil jus nya
2. 1kg halia : ambil jusnya
3. 1kg bawang putih : ambil jusnya
Masak dengan api perlahan selama 30minit. Sejukkan campurkan dgn cuka apple 1 botol dan madu 2 botol.

Cara minum, bancuh 2 sudu jus dengan air suam, minum pagi dan malam setiap hari..amalkan sekurang2nya tiga bulan..


Fungsi lain:

- Menurunkan Paras Kolestrol Dalam Badan.
- Memelihara Kesihatan Jantung
- Sebagai Antioksidan
- Merawat Tekanan Darah Tinggi
- Melancarkan Sistem Perkumuhan
- Mengeluarkan Angin Dalam Badan
- Melancarkan Perjalanan Darah
- Mengeluarkan Kahak
- Gout
- Menurunkan Berat Badan

Sumber dari  (https://goo.gl/xzDQ8w

Thursday, 11 June 2015

Bahaya memakan berlebih buah buahan dan sayur sayuran





Adakah anda tahu semua buah buahan atau sayu sayuan pada masa ini telah di campur semburan kimia anti kulat dan banyak lagi kerosakkan akan berlaku jika ia tidak digunakan 

pada pendapat saya ini adalah bahaya bagi kesihatan kita kerana kesan tindak balas  akan terjadi apabila kita memakannya.Kerana jenis sayur sayuran atau buah buahan tidak lagi asli

Dan akan tercemar dengan berbagai penyembur racun serangga atau chemical yang digunakan adakah anda ingat semasa dahulu doctor mengesyorkan kita memakan lebih buyah buahan tapi


sekarang doctor mengatakan pada saya ada sebagian jenis buah buahan atau sayu sayuran tidak dibenarkan saya makan kerana kandugan buah buahan itu mempunyai kandugan tinggi seperti 'potassium' iaitu seperti
pisang,betik bersaiz kecil,kobis brokoli,jenis jenis sayuran durian,dan banyak lagi.
.




Saya amat kesali dengan berita ini dari informasi dari doctor tersebut wal hal  disuatu masa dulu semua sayur sayuran dan buah buahan boleh dimakan dan waktu sekarang doctor tidak membenarkan memakannya jadi dalam hal ini siapa kah harus dipersalahkan dalam hal tersebut 

1) adakah petani
2) adakah pengedar penjual tersebut
3) adakah kajian doctor yang salah


Jadi berhati hati lah semua jika kita ada penyakit kencing manis,sakit jantung dan darah tinggi elakkan memakan buah buah yang dilarang seperti tersebut.Kita hanya merancang dan tuhan menentukan..diharap info ini
dapat perhatian anda semua.

Saturday, 9 May 2015

Rahsia buah kurma dan kebaikkannya




Orang-orang dinegara Arab mengambil jumlah besar Kurma setiap hari. Buah-buahan ini tidak dikenali dunia tetapi mereka mempunyai banyak manfaat untuk kesihatan anda dan oleh itu ia adalah masa yang tinggi untuk anda belajar sesuatu tentang mereka. Tarikh tumbuh dalam kelompok sawit besar. Mereka yang hanya ditanam di beberapa tempat di dunia, tetapi mereka boleh didapati di semua negara di seluruh dunia kerana mereka mudah untuk pengangkutan.

Ia amat mujarab untuk memperbaiki jantung dan fungsinya. Untuk tujuan ini rendam tanah kurma kering dan meninggalkan mereka  seperti itu pada waktu malam dan mengambil mereka pada hari berikutnya.

Mereka menguatkan seluruh badan, bertindak terhadap parasit dan bakteria dalam perut, memperbaiki penghadaman dan mengurangkan kolesterol. Mereka adalah penawar semula jadi terhadap penuaan, dan boleh membantu anda menghilangkan Keletihan badan.Ia boleh bertindak sebagai pencegahan untuk kanser kerana ia mengandungi sejumlah besar kalsium, magnesium dan fosforus.

Ia juga terbukti baik untuk saraf.Perhatian daripada jumlah tarikh yang anda makan, kerana ia mengandungi gula semula jadi dalam bentuk glukosa dan fruktosa dan tarikh tunggal mengandungi sehingga 20 kalori. Supaya mereka boleh membuat anda masalah dengan berat. Buah ini boleh dimakan segar dan kering. Anda boleh menggunakannya untuk menyediakan jem, marmalade dan menambah kepada beberapa kek dan biskut

Manfaat telur untuk kesihatan



1. Kesihatan mata

Kandungan karotenoid yang terdapat dalam kuning telur, terutamanya karotenoid lutein danzeaxanthin, sangat bermanfaat untuk kesihatan mata. Menurut para penyelidik, Karotenoid adalah pigmen yang memberikan warna kuning kepada kuning telur, boleh mengurangkan risiko yang berkaitan dengan usia penyakit degenerasi dan katarak. Bahan ini bertindak sebagai antioksidan untuk mata, melawan radikal bebas yang boleh merosakkan beberapa bahagian retina yang boleh menjejaskan keupayaan mata untuk memberi tumpuan.


2. Membantu Perkembangan Otak

Kuning telur adalah salah satu sumber vitamin dan choline B-kompleks yang dikenali untuk membantu fungsi sistem saraf. Choline juga membantu perkembangan otak pada janin jika diambil oleh wanita hamil.


3. Perasaan akan sentiasa ceria

Selain baik untuk perkembangan otak janin, choline juga boleh mencetuskan rasa kebahagiaan. Kerana Choline boleh berubah menjadi bahan yang membantu pengeluaran hormon gembira seperti serotonin, dopamin dan norephinephrine.


4. Mengekalkan Berat badan yang Tetap

Telur adalah sumber terbaik protein yang mengandungi semua asid amino yang penting untuk tubuh manusia. Mereka membantu mengawal kadar di mana badan menyerap kalori. Apabila telur digunakan untuk menguruskan berat badan anda, anda perlu memilih makanan yang memberikan jumlah maksimum nutrien dengan serendah jumlah kalori. Telur adalah nilai yang besar pemakanan bagi mereka yang cuba mengurangkan berat badan dan mengekalkan berat badan yang sihat.


5. jantung yang sihat (jantung) dan mencegah Kanser

Telur mentah kaya dengan antioksida memainkan peranan dalam memelihara kesihatan jantung. Dalam kedua-dua telur mentah, kandungan dua kali lebih antioksidan yang lebih tinggi daripada satu epal. Telur juga boleh mencegah kanser payudara di kalangan wanita. Dalam satu kajian yang mendapati bahawa wanita yang makan telur kira-kira 6 telur seminggu, ia boleh mengurangkan risiko kanser payudara sebanyak 44%.


6. Melegakan paru paru

Dalam beberapa kes, telur mentah makan juga merupakan penawar mujarab gangguan paru-paru, terutamanya dengan emfisema.


7. Mengekalkan Stamina 

Telur mentah dimakan bukan sahaja mengekalkan keseimbangan hormon, mempercepatkan metabolisme dan memudahkan sistem peredaran, tetapi juga mengekalkan stamina dan kesihatan badan secara keseluruhan.


8. Kulit yang sihat dan menghapuskan jerawat

Ia ternyata bahawa telur juga boleh digunakan untuk menghilangkan jerawat. Caranya adalah dengan memfacialkan putih telur di muka dengan jerawat, ia membolehkan untuk merawat jerawat yang meradang dan menjadikan kulit lebih lembut dan lebih kukuh.


9. rambut dan Kuku yang sihat

  
Dengan menggunakan telur pada kulit kepala dan biarkan selama 30 minit, kemudian bilas dengan air bersih dan basuh sehingga seluruh telur hilang. Ia dapat mengatasi kulit kepala kelemumur. Selain menghilangkan kelemumur, telur juga membantu kesihatan rambut dan kuku dari dalam badan, kerana telur mempunyai kandungan sulfur yang tinggi, dan pelbagai vitamin dan mineral. Orang-orang yang makan telur secara teratur maka ia akan tumbuh rambut lebih cepat.

Telur adalah makanan yang sihat yang baik digunakan oleh sesiapa sahaja, tetapi semua masih ada had. Telur-telur akan menjadi sangat bermanfaat untuk kesihatan jika kita bijak dalam mengambil dan tidak berlebihan.

Monday, 23 March 2015

Ketahuilah bagaimana element oxygen digunakan di dalam tubuh manusia.




Unsur-unsur dalam Badan Manusia

Kimia dalam badan anda

99% daripada jisim tubuh manusia terdiri daripada enam elemen: oksigen, karbon, hidrogen, nitrogen, kalsium, dan fosforus. Setiap molekul organik mengandungi karbon. Sejak 65-90% setiap sel badan mengandungi air (mengikut berat), ia tidak menghairankan bahawa oksigen dan hidrogen adalah komponen utama ini adalah didalam badan anda lihat unsur-unsur utama dalam badan dan apa unsur-unsur ini dilakukan.