Cari obat supplement disini

Peredaran darah yang tak betul, Seperti Kaki dan Tangan ? Berikut adalah Apa yang Boleh Anda lakukan untuk menyelesaikan masalah ini!




Peredaran darah yang lemah juga dikenali sebagai pembunuh senyap dan ia boleh muncul kerana banyak faktor yang berbeza, termasuk aktiviti miskin fizikal, tekanan darah tinggi, kencing manis, aterosklerosis, merokok dan penyalahgunaan dadah, atau darah beku. Tanda-tanda biasanya terjadi di masa dan oleh itu anda perlu belajar bagaimana untuk mengenali mereka pada masa. Jika anda sudah mempunyai masalah dengan peredaran darah, di sini anda boleh mencari beberapa ubat semula jadi yang berkesan boleh menyelesaikan masalah ini.bawang putihBawang putih mempunyai manfaat kesihatan yang tidak terkira banyaknya. Ia mempunyai keupayaan untuk meningkatkan aliran darah, mencegah darah tersumbat, dan tekanan darah tinggi. Malah, bawang putih amat berkhasiat untuk sebarang masalah kardiovaskular, menurut satu kajian yang diterbitkan pada tahun 2006, dalam "The Journal of Nutrition". Di samping itu, ia menghalang plak pembentukan pada arteri yang mengurangkan risiko aterosklerosis.Air putihPenghidratan yang betul adalah penting untuk kesihatan anda. Air meningkatkan bekalan nutrien kepada sel-sel badan dan meningkatkan penghadaman. Selain itu, ia menggalakkan pergerakan usus biasa. Orang yang kerap bersenam perlu meningkatkan pengambilan air setiap hari mereka untuk menjaga tubuh mereka dengan betul terhidrat. Pakar pemakanan mengesyorkan memakan 1.5- liter air untuk orang dewasa pada setiap hari.HaliaHalia juga sangat bermanfaat untuk peredaran darah. Pengambilan halia menghalang pembentukan darah beku, mengurangkan risiko penyakit kardiovaskular. Ginger kaya dengan zingerone dan gingerols yang mempunyai kesan pemanasan pada badan. Oleh itu, ia dapat dengan ketara meningkatkan peredaran darah anda.

Serbuk cili merahcili merah mengandungi bahan aktif yang dikenali sebagai capsaicin. Sebatian semulajadi merangsang aliran darah melalui organ-organ dan seluruh badan. Selain itu, ia menguatkan dinding kapilari dan arteri. Selain itu, ia mempunyai keupayaan untuk melegakan tanda-tanda aliran darah yang lemah, termasuk kaki sejuk, sakit kepala, sensasi kesemutan di kaki, dan kesakitan.minyak pati daripada halia, kayu manis 


Minyak pati mengembangkan kapilari dan membenarkan aliran darah terus ke permukaan kulit anda. Selain itu, bahan-bahan dari minyak pati mempunyai kesan termogenik di seluruh badan. Walau bagaimanapun, sentiasa membaca arahan pada label sebelum menggunakan minyak untuk urutan.Ginko BilobaHerba ini ketara boleh meningkatkan aliran darah di dalam otak dan di seluruh badan. Oleh itu, ia boleh meningkatkan daya ingatan dan penumpuan. Ginko biloba boleh didapati dalam bentuk pil dan kapsul.Minyak ikanMinyak ikan juga sangat bermanfaat untuk meningkatkan aliran darah. Ia membantu badan menghapuskan deposit lemak pada dinding arteri, yang mengakibatkan peredaran darah yang lebih baik. Selain itu, minyak ikan meningkatkan tahap kolesterol baik (HDL) dalam badan. Anda boleh mengambil ia dalam bentuk makanan tambahan atau dengan memakan ikan sekurang-kurangnya seminggu sekali.Kacang kudaKuda chestnut kaya dengan Escin atau Aescin yang menguatkan dinding kapilari dan mengurangkan keradangan.

No comments