Cari obat supplement disini

Manfaat buah peria





Manfaat pemakanan buah peria

buah peria sangat rendah kalori tetapi padat dengan nutrien berharga. Ia adalah sumber yang sangat baik vitamin B1, B2, dan B3, C, magnesium, folat, zink, fosforus, mangan, dan mempunyai serat makanan yang tinggi. Ia kaya dengan zat besi, mengandungi dua kali ganda beta-karoten brokoli, dua kali ganda kalsium daripada bayam, dan dua kali ganda kalium pisang.

Peria mengandungi unik phyto-juzuk yang telah disahkan mempunyai kesan hipoglisemik disebut charantin. Terdapat juga satu lagi kompaun seperti insulin dikenali sebagai polipeptida P yang telah dicadangkan sebagai pengganti insulin dalam sesetengah pesakit diabetes.

Faedah Kesihatan 

Beberapa buah-buahan / sayur-sayuran lain menawarkan ciri-ciri perubatan untuk ini penyakit seperti peria seperti Gangguan darah: jus labu pahit sangat bermanfaat untuk merawat penyakit darah seperti bisul darah dan gatal-gatal disebabkan oleh toxemia. Campur 2 auns jus segar labu pahit dengan beberapa jus limau. Menghirup perlahan-lahan pada waktu perut kosong setiap hari selama antara empat dan enam bulan dan melihat peningkatan dalam keadaan anda.



Kencing manis: Buah peria mengandung senyawa hipoglisemik
(a insulin tumbuhan) yang sangat bermanfaat dalam menurunkan kadar gula dalam darah dan air kencing. Jus tembikai pahit telah terbukti untuk meningkatkan toleransi glukosa secara signifikan tanpa meningkatkan kadar insulin dalam darah.

Tenaga: Pengambilan jus labu pahit telah terbukti dapat meningkatkan tenaga dan tahap stamina. Bahkan tidur pola telah terbukti ditingkatkan / stabil.

Masalah mata: yang tinggi karatek buah peria  menjadikannya salah satu daripada terbaik sayuran buah yang membantu mengurangkan masalah mata dan meningkatkan penglihatan.

Gout: buah peria  pahit adalah pembersihan hati. Ia membantu membersihkan darah beracun, memperbaiki peredaran darah dan melegakan kesakitan gout.

Mabuk: jus buah peria boleh memberi manfaat dalam rawatan mabuk. Ia juga membantu membersihkan dan memperbaiki dan menyuburkan masalah hati disebabkan pengambilan alkohol.

No comments