Cari obat supplement disini

Minyak Ikan Boleh Bantu Anda Kurangkan Berat badan?



Pada hari ini, minyak ikan telah mendapat banyak perhatian kerana banyak faedah kesihatan ia tawarkan.

Percaya atau tidak, penemuan terbaru menyimpulkan bahawa penggunaan biasa minyak ikan juga boleh membantu anda mengurangkan berat badan.

Minyak ikan mengandungi Omega 3 asid lemak, jenis tertentu lemak tak tepu yang diperlukan oleh badan tetapi tidak boleh menghasilkan sendiri, jadi ia mesti diperolehi dari makanan. Ketiga-tiga jenis utama Omega 3 asid lemak yang penting untuk metabolisme badan-Linolenik Asid (ALA), Asid Eicosapentaenoic (ELA) dan Asid docosahexaenoic (DHA). Sumber Omega 3 boleh didapati dalam ikan berminyak seperti salmon, sardin dan tuna. Omega 3 juga hadir dalam alga.

Dalam Omega past 3 adalah sebahagian biasa dalam diet kita, tetapi pergantungan kita kepada makanan segera dan daging diproses telah dikecualikan nutrien ini dari diet kita dari masa ke masa. Tetapi bukti yang semakin meningkat menunjukkan bahawa kita perlu meletakkan Omega 3 kembali ke dalam diet kita sebelum ia terlambat.

Malah, negara-negara yang mengambil Omega 3 kerap seperti (Jepun dan Norway) mempunyai lebih tinggi kadar jangka hayat berbanding dengan bahagian dunia yang telah menerima pakai diet Barat. Tambahan pula, kadar obesiti adalah jauh lebih rendah di kalangan orang-orang yang diet yang kaya dengan Omega 3 asid lemak.

Satu kajian baru-baru ini yang dijalankan oleh University of South Australia mengikuti kemajuan 75 orang gemuk yang mempunyai masalah jantung, isu-isu kolesterol, hipertensi dan keadaan kesihatan yang lain. Para peserta telah dibahagikan kepada empat kumpulan. Antara pembahagian kumpulan pertama, separuh daripada peserta telah diberikan dos minyak ikan manakala yang lain diberikan dos yang sama minyak bunga matahari (tidak mengandungi Omega 3 asid lemak). Kedua-dua kumpulan ini kemudiannya berpecah lagi, dan di kalangan mereka, separuh daripada peserta pakai rutin senaman manakala separuh lagi di tahap yang sama.

Kumpulan yang dijalankan dan mengambil minyak ikan menunjukkan pengurangan ketara dalam peratusan lemak badan dan hilang 4.5 lbs selepas tempoh tiga minggu. Tiga kumpulan lain tidak menunjukkan perubahan yang ketara dalam berat badan. Semua peserta diberitahu tidak mengubah tabiat makan mereka. Di samping itu, rutin senaman tidak lebih daripada jumlah purata yang disyorkan untuk semua orang.

Pakar mencadangkan bahawa minyak ikan membantu dengan penurunan berat badan kerana Omega 3 asid lemak meningkatkan aliran darah badan kepada otot semasa senaman yang membantu merangsang enzim yang membawa lemak di mana ia disimpan dan kemudian dimetabolismekan.

Ia tidak menghairankan bahawa kesedaran dan populariti Omega 3 asid lemak semakin meningkat. Kini minyak ikan dan sumber-sumber lain Omega 3 digunakan sebagai tambahan dalam banyak makanan dan minuman daripada formula bayi, roti putih kepada jus buah-buahan.

Walaupun ikan mungkin sebahagian yang sihat diet biasa anda, anda mungkin tidak mampu untuk mengambil cukup daripada apa yang diperlukan oleh badan untuk membuat banyak perbezaan Oleh itu, minyak Omega 3 tambahan / Ikan boleh menjadi cara yang berkesan untuk mengekalkan berat badan anda. Terdapat tambahan banyak terdapat di rak dalam bentuk cecair atau kapsul.

Kebenaran diberitahu, kita tidak boleh mengabaikan manfaat kesihatan yang besar Omega 3 asid lemak terutama apabila ia datang untuk menguruskan berat badan anda. Jika anda belum berbuat demikian, termasuk ikan atau suplemen minyak ikan sebagai sebahagian daripada rutin biasa anda.

No comments