Cari obat supplement disini

sepuluh sebab kebaikan buah avocado




Buah boleh melindungi penyakit seperti dibawah:

Prostat Kanser Pencegahan

Avokado telah ditunjukkan untuk menghalang pertumbuhan kanser prostat.

Kanser Pertahanan Lisan

Penyelidikan telah menunjukkan bahawa sebatian tertentu dalam avokado dapat untuk mencari pra-kanser dan kanser sel-sel kanser mulut dan memusnahkan mereka tanpa merosakkan sel-sel yang sihat.

Perlindungan Kanser Payudara

Alpukat, seperti minyak zaitun, adalah tinggi dalam asid oleik, yang telah ditunjukkan untuk mencegah kanser payudara dalam banyak kajian.

Kesihatan Mata

Avokado mempunyai lebih banyak lutein karotenoid apa-apa selain buah-buahan yang lain yang biasa dimakan. Lutein melindungi degenerasi makula dan katarak, dua melumpuhkan penyakit mata yang berkaitan dengan usia.

Kolesterol Rendah

Avokado adalah tinggi dalam beta-sitosterol, sebatian yang telah ditunjukkan untuk mengurangkan paras kolesterol. Dalam satu kajian, 45 sukarelawan mengalami penurunan purata kolesterol sebanyak 17% selepas makan avokado hanya satu minggu.

Kesihatan Jantung

Satu cawan alpukat mempunyai 23% daripada nilai harian yang disyorkan folat. Kajian menunjukkan bahawa orang yang makan diet kaya dengan folat mempunyai insiden yang lebih rendah daripada penyakit jantung daripada mereka yang tidak. Vitamin E, lemak monotaktepu, dan glutation dalam alpukat juga besar untuk jantung anda.

Pencegahan Strok

Tahap folat dalam alpukat juga perlindungan terhadap angin ahmar. Orang yang makan diet kaya dengan folat mempunyai risiko yang jauh lebih rendah daripada strok berbanding mereka yang tidak.


 Penyerapan yang lebih baik Nutrien Penyelidikan telah mendapati bahawa nutrien tertentu diserap dengan lebih baik apabila dimakan dengan alpukat. Dalam satu kajian, apabila peserta makan salad yang mengandungi avokado, mereka menyerap lima kali ganda jumlah karotenoid (kumpulan nutrien yang termasuk lycopene dan beta karotena) daripada orang-orang yang tidak termasuk avokado.
Source Glutathione
Avokado adalah sumber yang sangat baik glutation, antioksida penting bahawa penyelidik mengatakan adalah penting dalam mencegah penuaan, kanser, dan penyakit jantung.

Vitamin E Powerhouse

Avokado adalah buah yang terbaik sumber vitamin E, vitamin yang penting yang melindungi daripada banyak penyakit dan membantu mengekalkan kesihatan keseluruhan.

1 comment:

  1. tak pernah lagi rasa buah avacado nie.. banyak betul khasiat dia eh.. thankz to sharing tuan blog :)

    ReplyDelete