Cari obat supplement disini

Khasiat jika meletakkan bawang putih di bawah bantal anda dan lihat apa yang akan terjadi?




Semua orang tahu dengan rasa pedas bawang putih. Ia menambah semangat untuk hidangan yang lazat. Ia juga sihat, dengan karbohidrat kompleks dan protein, ditambah dengan mineral dan vitamin penting seperti vitamin B, natrium, kalium, dan magnesium. Makan bawang putih secara berkala boleh membantu menangkal penyakit jantung dan penyakit kardiovaskular lain serta gangguan metabolik seperti kencing manis.

Bau bawang putih yang dikenali secara langsung berasal dari allicin, sebatian sulfur. Ia menjadikan bawang putih sangat baik untuk merawat jangkitan kerana ia boleh membunuh beberapa jenis virus lebih cekap daripada antibiotik, dan tanpa kesan sampingan yang buruk. Bawang putih juga mengandungi sebatian anti-radang dan antioksidan yang menyokong fungsi optimum semua sistem badan.

Tetapi kita belum selesai! Bawang putih meningkatkan aliran darah, menurunkan kolesterol, dan juga membantu mencegah penuaan pramatang dengan mengurangkan kerosakan oksidatif. Dengan semua manfaat makan bawang putih, mengapa di bumi anda akan meletakkannya di bawah bantal anda? Kerana ternyata, terdapat beberapa sebab.

Teruskan membaca untuk mengetahui apa yang berlaku apabila anda menyimpan cengkeh atau dua di bawah bantal anda pada waktu malam.

Salah satu cara yang bawang putih membantu anda semalaman adalah yang dapat membersihkan saluran hidung yang tersumbat. Allicin, ketika menghembuskan nafas, mengalirkan lendir sehingga mengalir. Pernafasan anda akan bertambah baik, yang menjadikannya lebih mudah untuk jatuh dan tidur.

Jika sekadar meletakkan cengkeh atau dua bawang putih di bawah bantal anda tidak mencukupi, anda boleh membuat stim bawang putih untuk bernafas sebelum tidur. Cukup letakkan 3-5 ulas ulas ke dalam periuk air mendidih, matikan haba, dan kemudian nafas stim. Berhati-hati agar tidak terlalu dekat dengan periuk yang akan membakar muka anda.

Bawang putih juga merupakan antibakteria kuat dan boleh mengetuk kuman biasa sebelum mereka membuat anda sakit. Mereka juga boleh membantu memendekkan tempoh selesema atau selesema. Penyelidik berpendapat ini adalah kerana allicin dapat menghalang dua kumpulan enzim yang membolehkan mikroba berjangkit untuk bertahan di dalam badan tuan rumah.

Tidur dengan bawang putih di bawah bantal anda secara berkala boleh membantu menghilangkan kuman, tetapi anda mungkin mahu menambahkan lebih banyak makanan anda jika anda sebenarnya terkena selsema itu.

Tidur dengan bawang putih di bawah bantal anda adalah ubat holistik untuk insomnia yang telah digunakan selama berabad-abad. Ia sungguh saling menganggap bahawa bau yang kuat seperti bawang putih dapat menenangkan, tetapi ia berfungsi. Bau allicin dalam bawang putih boleh membantu anda tidur dan tidur kerana rehat anda benar-benar memulihkan.

Selain tidur dengan bawang putih di bawah bantal, makan lebih banyak dapat meningkatkan pengambilan magnesium dan kalium. Kedua-dua mineral ini memainkan peranan penting dalam tidur dengan bekerja secara sinergis untuk melegakan otot anda dan menghasilkan bahan kimia yang dipanggil GABA. GABA adalah isyarat tubuh bahawa sudah tiba masanya untuk menenangkan diri anda, dan ia menggegarkan sel-sel otak anda supaya mereka dapat memulakan kerja pemulihan yang berlaku dalam sekelip mata.


Jika anda pernah bimbang tentang labah-labah merangkak ke dalam mulut anda semasa anda tidur, atau terbangun dengan sekumpulan gigitan nyamuk, anda akan menghargai mempunyai perlindungan tambahan di bawah bantal anda. Bawang putih adalah toksik kepada pepijat dan mereka tahu, jadi ada di bawah bantal anda secara semulajadi menghalang mereka daripada menyertai anda di atas katil.

Malah, sesetengah orang menggunakan sebotol bawang putih dan air untuk menghalau bug di taman. Tetapi untuk tujuan menangkis serangga, makan bawang putih tidak se-efektif. nyamuk terutamanya tertarik dengan karbon dioksida yang bau nafas kita dan tentu saja ia berlaku apa pun yang kita makan.

Bawang putih adalah anugerah yang hebat untuk kesihatan, sama ada anda tidur dengannya, memakannya, atau bernafas dengannya. Tidak ada sebab untuk tidak berbuat demikian! Tetapi beratus-ratus tahun penggunaan sebagai bantuan tidur tentunya kalau kita bercakap kepada keupayaan uniknya untuk menyelesaikan kedua-dua badan dan otak dan meningkatkan kualiti tidur anda.

Anda pastinya akan cuba bawang putih di bawah bantal anda sebelum menggunakan alat bantuan yang berkimia berbahaya, yang telah ditunjukkan kepada anda.Dan walaupun anda mendapat tidur anda tidak baik di bawah pengaruh ubat lain. Bawang putih murah, mudah, dan berfungsi dengan kesan sampingan.Selamat bermimpi indah!

No comments